Villkor för e-handel och distansförsäljning – Autotalo Jedi

Villkor för e-handel och distansförsäljning

Villkor för e-handel och distansförsäljning

Autotalo Jedi – Villkor för e-handel och distansförsäljning av fordon
Gäller från och med 1.1.2021

Autotalojedi.fi webbutik

Återförsäljare på nätet

  • Autotalo Jedi Oy Borgå
  • FO-nummer 2071813-2
  • Hyvelspånet 4, 06150 BORGÅ
  • Tel.: 0405834921
  • Epost: info@autotalojedi.fi

På webbplatsen autotalojedi.fi säljer näthandlaren produkter och tjänster till myndiga privatpersoner i Finland och EU. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.

Beställning

Produkterna beställs från webbutiken genom att klicka på dem i kundvagnen och betala för innehållet i vagnen i kassan. All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som begärs i samband med beställningen kommer inte att användas i något annat syfte än för att leverera beställningen eller för att klargöra eventuella oklarheter i den, om inte annat uttryckligen anges. När du beställer från webbutiken måste du ha läst och godkänt de leveransvillkor som gäller från tid till annan.

Betalning och betalningsmetoder

Betalningstjänsten tillhandahålls av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj visas som mottagare av betalningen på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Ab har en licens som betalningsinstitut. Om du har ett klagomål ska du i första hand vända dig till leverantören av produkten.

Paytrail Oyj, Fo-nummer: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Tel: 020 718 1830
www.paytrail.com

Beställningsbekräftelse

Efter en lyckad beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. För att skicka bekräftelsemeddelanden måste du ange en e-postadress när du gör din beställning.

Leveransmetoder och kostnader

I nätbutiken är leveransmetoderna upphämtning eller hemleverans (leverans till den adress som kunden anger i beställningen). Du kan se leveranskostnaderna i kundvagnen och på beställningssidan. I bilbutiken online ingår en leveransavgift på 249 euro i leveranskostnaderna.

Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider till Finland är 3-5 arbetsdagar, beroende på beställning och leveransmetod. De exakta tiderna kommer att anges i produkterna. Vi är inte ansvariga för förseningar som orsakas av force majeure eller indirekta skador som orsakas av förseningar. Information om eventuella avvikande leveranstider kommer att läggas ut på webbutikens förstasida.

Villkor för distansförsäljning till privatkunder

Abonnemangs- och försäljningsavtal

Efter att ha betalat för fordonet online får köparen nästa arbetsdag ett försäljnings- och beställningsavtal för fordonet via e-post till den e-postadress som angivits i beställningen. Försäljnings- och beställningsavtalet undertecknas i näthandlarens lokaler när leveranssättet är hämtning. Om kunden beställer att fordonet ska levereras till den adress som anges i beställningen (leveransmetod: hemleverans), undertecknas köpe- och beställningsavtalet i samband med att fordonet levereras.

Du har rätt att inspektera fordonet efter leverans och kontrollera dess skick, egenskaper och funktionalitet, till exempel genom att provköra fordonet. Kunden har rätt att häva avtalet inom fjorton dagar utan att ange något skäl. Ångerfristen löper ut fjorton dagar efter det att avtalet eller beställningen har ingåtts eller när fordonet tas emot (distansförsäljning av fordonet). För att utöva din ångerrätt måste du skriftligen meddela oss om ditt beslut att frånträda avtalet, t.ex. genom brev per post, e-post eller genom att använda kontaktformuläret på vår webbplats (se. nedan kallade villkoren för ångerrätten. För att iaktta ångerfristen räcker det att du skickar ditt meddelande om utövandet av ångerrätten innan ångerfristen löper ut.

Villkor för återkallelse

Fyll i och skicka tillbaka uppsägningsformuläret om du vill säga upp avtalet. Du kan anmäla annulleringen med hjälp av kontaktformuläret på vår webbplats (https://autotalojedi.fi/yhteystiedot/autotalo-porvoo/) eller skicka ett kostnadsfritt och otvetydigt meddelande per e-post till info@autotalojedi.fi eller skicka annulleringsblanketten per post till Autotalo Jedi Oy, Hyvelspånet 4, 06150 Borgå.

Problem och klagomål

Om produkten förloras eller skadas under transporten eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning måste du skriftligen anmäla felet senast inom 14 dagar till den adress som anges i villkoren för ångerrätt och retur eller genom att ringa det telefonnummer som anges i kontaktuppgifterna. Om fordonet skadas under transporten ska du omedelbart göra en reklamation till fordonets leverantör.

Rulla till toppen