Subaru vann igen det prestigefyllda svenska märkespriset 2020

Evimetrix, som studerar svenska märken och arbetar med marknadsanalyser, tilldelade Subaru Sveriges starkaste bilmärke för andra året i rad.

Evimetrix Swedish Brand Award, som mäter konsumenternas upplevelser och uppfattningar, har delats ut sedan 2002. Evimetrix fokuserar sin forskning på mer än fyra hundra varumärken i mer än trettio industrier.

I årets undersökning delade mer än 6 000 kunder både sin uppfattning om olika märken och hur populära och välkända de är. Genom att analysera och jämföra kundnöjdhet undersökte Evimetrix påverkan på parametrar som skiljer sig åt efter bransch. I den övergripande analysen klassificerades parametrarna som ledde till kundnöjdhet av Evimetrix enligt McCarthys 5 P.

Varumärkets påverkansparametrar inkluderade produktkvalitet, urval, hållbarhet, valuta för pengarna, tillgänglighet, försäljningsnätverk, återförsäljare, reklam, personalexpertis och servicekvalitet.

Bland de fyra hundra varumärkena rankades Subaru som tionde, året innan det hade de rankats som nummer elva. Bland bilmärkena var Subaru återigen det främsta varumärket i studien.

– En produkt har verkligen inget värde utan ett starkt varumärke. Att bygga ett varumärke och öka sitt medvetande kräver tålamod och ett långsiktigt perspektiv. Det faktum att det, efter en ny studie, bekräftade att vi har de mest nöjda kunderna med vår produkt, är mycket bra. Jag är stolt och tacksam för det prestigefyllda priset, som bland Subaru-teamet ska delas ut, som Subaru Nordic Marketing Director, Fredrik Tottie glatt presenterade.

Scroll to Top